نیناؔ عادِل ۔ ۔ ۔ سند ِ اعتبار رکھنے والی منفرد شاعرہ
مطلعِ ادب پر نمودار ہو کر اپنے فکر و فن کی روشنی بکھیرنے والی قابلِ ذکر شاعرات کی فہرست میں ایک نام نیناؔ عادل کا بھی ہے ۔ حال ہی میں ان کا اوّلیں مجموعہ ِ کلام ‘ شبد ‘ کے نام سے شائع ہوا ۔ جسے ہند و پاک کے مستند ناقدین نے بجا طور پر سند ِ تعریف سے نوازا ۔
شاعری معرض ِ تخلیق میں لانا۔ ۔ در اصل سایہ ِ شاخ ِ گُل میں نشستہ ہو کر خوش بُو سے ہاتھ مِلانے کے مترادف ہے ۔
نیناؔ عادل نظم و غزل میں اظہاری سطح پر یک ساں تخلیقی دست رس {Creative scope} رکھتی ہیں ۔ نیناؔ عادل کی نظم و غزل میں فلسفہِ کائنات { world outlook}’ تدبيری تعامل { interaction strategic }اورعصر ی آگہی کی کرنوں کی جھلملتا پائی جاتی ہے.
خدا گیر بات تو یہ ہے کہ نیناؔ عادل کے حصار ِ تخلیق میں آنے والی تقریباً ہر نظم و غزل کا افسونِ اثر انگیز دل و دماغ کو تا دیر اپنی گرفت میں رکھتا ہے ‘ یوں کہا چاہیے کہ ان کی شاعری میں مقامیت کی روحانی جھلک چھلکے پڑتی ہے۔ ان کی نظم اپنے بطون لوک کتھا ‘ سماجی رس اور تہذیبی باس لئے ہوئے ہے ۔ ان کی نظموں میں جا بہ جا حسّیاتی پیکروں کی اِرتعاشندگی دیکھا چاہیے :
شَـــبد
اے مِرے شبد ! مِرے بھید ، مہادھن میرے!
رات میں خوش بو تری ! نیند میں بوسہ تیرا.
ٹھنڈ میں آگ تری تاپوں ، کھِلوں
جی اٹّھوں
اپنے آنسو ترے ہاتھوں کے کٹورے میں رکھوں
دیر تک تجھ سے لپٹ کر یونہی روتی جاؤں
اے مرے شبد ! ترے معنی کی ست رنگ گِرہ
کبھی سُلجھاؤں
کبھی انُگلی میں اُلجھا بیٹھوں
گم رہوں تجھ میں کہیں ، تجھ میں کہیں کھو جاؤں
اے مِرے شبد ‘ مِرے عشق ، مِرے افسانے!!!
شام گل رنگ کرے ، خواب کو دو چند کرے
تیری بارش میں نکھرتا ہوا سبزہ میرا
مانگ آشاوں کی بھرتی ہوئی اِس دُنیا میں
اور کوئی بھی نہیں ، کوئی نہیں
تو میر
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
آگ کے شکریہ کے ساتھ …..ایک نظم
.
مقدّس گناہوں میں بھیگی ہوئی
آگ تاپی نہ ہوتی اگر چند پَل
زوس کے تنگ ریفری جریٹر میں ٹِھٹھرے ہوئے
ماس کا پارسا لوتھڑا بن کے رہ جاتی
میں
نَے ہی جیتی ‘ نہ مرتی پر ومیتھئیس ؔ
اور فرشتوں کے مانند وجدان پر’ میرے بھی عمر بھر ‘ بھید گندُم کا کُھلتا نہیں
آہنی قُفل ازلی روایت کے گَر مَیں نہیں توڑتی !
کچھ پرندے نہ آزاد ہوتے کبھی
برف ہوتیں مگر خون کی گرم امواج میں تَیرتی سُرمئی ‘ سرخ اور نقرئی مَچھلیاں
کُوے احساس میں کوئی بجلی کبھی کوندتی ہی نہیں دُور تک
اک حقیقت کا بے تاب دل چیرنے
کس طرح پھر چناروں سے لپٹی ہوئی سرد تن چاندنی دھوپ بنتی دسمبر میں میرے لیے ؟
میں کراچی کے ساحل پہ چلتے ہوئے کیسے گنگا کی لہروں پہ رکھتی قدم؟
کیسے دریاؤں کے دیوتا کی طرح ‘ سُوکھی فصلوں کو کرتی تراوٹ عطا؟
کیسے منٹو کے صفحات میں منتشِر ’’ نیک بُو‘‘ سونگھتی ؟
( کیسے نا پاک عورت کا سَر چومتی؟ )
کیوں ترَس کھاتی معصوم دُکھ اور فریبِ مسلسل پہ مَیں،’ فلورنٹائن کے؟
اَن گِنَت کَہ کشائیں نہیں کھول پاتیں وہ اَسرار جو ‘ کھولتا ہے بدن پر اک آزاد پَل
میری آزاد سانسوں کی خالص فَضا ‘ میری سنجیدگی
حرف کی یہ طہارت !
پرومیتھئیس باخدا
کچھ مقدّس گناہوں سے مشروط ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
چار دیواری میں چُنی ہوئی عورت
بند کے اُس طرف خود اُگی جھاڑیوں میں لگی رس بھری بیریاں خوب تیّار ہیں
پر مرے واسطے ان کو دامن میں بھر لینا ممکن نہیں
اے خدا! جگنوؤں، قمقموں اور ستاروں کی پاکیزہ تابندگی
وہ جگہ، سو رہی ہے جہاں پر چناروں کے اونچے درختوں سے نتھر ی ہوئی جانفزا چاندنی
۔۔۔ خوشبوئیں خیمہ زن ہیں جہاں رات دن
میری اُن سرحدوں تک رسائی نہیں
اور پچھّم کی چنچل سریلی ہوا میرے آنگن سے ہو کر گذرتی نہیں
میں کہ بارش کے قطروں سے نتھرے ہوئے سبز پتّوں کے بوسوں سے محروم ہوں
ان کواڑوں کی پرلی طرف دیر سے بند پھاٹک پہ ٹھہرے ہوئے اجنبی
آس اور بے کلی
حرف اور ان کہی
کچھ نہیں
میں نے کچھ بھی تو دیکھا نہیں
میرے کمرے کی سیلن، گھٹن اور خستہ دِواروں کے پیارے خدا
اور کچھ نا سہی
تو مجھے اک گنہ کی اجازت ملے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
چپ کا راج
جنگل ما آواج کے ٹھہرو ہر سو چپ کا راج
ٹہنڑی پھول نویں نا لاوے ، پیڑ نہ دیوے باج
جیبھ داب کے سو گئیو پٹــــّن، کے گاوے کوئی راگ؟
کنڈلی مار کے پھنکارے ہے ڈال ڈال پر ناگ
ہر سکتی کو پوج پوج کر من ماں گھٹ گیو سانس
دھوپ کی تیجی جھیل جھیل کے پڑ گیو پیلی گھانس
سوکھی بوٹی ، بیر بھی پھیکو مرجھائیو ہریالی
کھر بوجے رس کیا ٹپکاویں مار گیو بھنڈ سالی
چار اور کے سورج بنسی اتریو سوکھو گھاٹ
ساگ سواد نہ دیوے سنگی ، پنجر ہو گیو جاٹ
گونگو بہرو بستی تلپٹ سنے نہ من کی چاپ
ناگ کے آگے رگڑیو متھّا، ڈھیر کمایو پاپ
آپنڑے ڈر کی بلی چڑھ گیو، آپ ہی لگ گیو گھات
سوکھ گیو مونھ کوئی نہ نکلیو جھوٹی سچّی بات
راس کسی کو کب آوے ہےسبدوں کا اپمان؟
لکڑ پھتر ہو گیو سارو سوچوں کے کھلیان
سوچوں کے کھلیان گیو تو پھر کے آیو ہاتھ؟
اوپر والے تک نہ پہنچیو چیر کے چھاتی بات
جنگل ماں آواج کے ٹھہرو ہر سو چپ کا راج
اس بستی کی سنوائی نہ کل ہونڑی نہ آج
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
گیت
سَکھی پی رَین گھر آئے ..
سکھی نرجل گھمس انگنا ‘ گھٹا برسی ، سمے بدلا
سکھی من کے اندھیروں میں جلے دیپک ،بدن اجلا
نہ پگھلا جھمکے بالی کا ، مہادھن رات کا پگھلا
لگی منہدی ، چڑھے کنگن ، بندھی جھانجر ، کھُلا جوڑا
سَرَت اگنی میں جل اٹّھے ملن کی، دو برن سائے
سکھی پی رین گھر آئے
سکھی آکار پیتم کا !ہو جیوں اوتار پربھو کا !
دھلے سب پاپ سیوک کے، موہے مکتی ملی دیوا
جپوں نس دن ،بنی داسی ،شری کے نام کی مالا
کرے کاہے سلونی اور کسی کرتار کی سیوا
وہی اک دیوتا ساگر میں نیا پار لنگھائے
سکھی پی رین گھر آئے
سکھی ری پیاسے ہونٹوں کو لگا امرت بھر ا پیالہ
پیا کے نمر ہاتھوں نے موہے بانہوں میں یوں جکڑا
کبھی چٹکی بھری گالھو ، کبھی پلّو مورا کھینچا
لکھی سنگت کے شبد وں سے سجل سنجوگ کی بپتا
کہاں توڑے سے ٹوٹے جب لگن کی گانٹھ پڑ جائے
سکھی پی رین گھر آئے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
نیناؔ عادل کی غزلیہ شاعری بے ڈھب [Awkward] نہیں’ بَل کہ غرابت ِ لفظی سے پاک ہے اور مطابقت ِ معنوی کے سبب تاثریت بھی رکھتی ہے ۔ ان کی غزل زندہ روایت کی روشنی کی کمک پہنے ہوئے ہے۔ ان کے بیش تر اشعار نفسیاتی کیفیات اور جمالیں حسّیات کے عکّاس ہیں :
آنکھیں ہوں ، خواب ہوں کہ شِکستہ عمارتیں
ہر اکــــ کھنڈر میں دیپ جلانے کا شوق ہے
برباد ہوتے جـــائیں گے’ جتنا کـرو گے تم
ہـــم کــو تمھـــــــارا ہاتھ بٹانے کا شوق ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔
خوش بُو کے بھیـد کُھلتے نہیں چار روز میں
پھــــــولوں کے ســاتھ عُمـــر بِتاؤ تو بات ہے
ایسے کُھلو ، کُھلے ہے غزل جیسے میر کی
آ کـــر بھـــــی’ یعــــنی ہاتھ نہ آؤ تو بات ہے
۔۔۔۔۔۔۔
مَیں ترا گھر بنانے میں مصروف تھی
مجھ پہ ہنســــتی رہی بے مکانی مِری
آہ کہتی نہیـــــــں تھـــی مِـرا واقعَـــہ
اشک کرتے نہ تھے ترجمــانی مِری
۔۔۔۔۔۔۔
ہر نئی شــــــام اپنے پہـلو میں
ایکــــ سائے کو مارتے ہیں ہم
اور ہنســـــــتا ہے آئنہ ہـــم پر
اور خود کو سنوارتے ہیں ہم
۔۔۔۔۔۔۔
مَحبّت میں عبادت کا تصـــــوُّر لازمی لاؤ
بدن آدھی گواہی ہے’ شہادت روح کی لاؤ
۔۔۔۔۔
خواب سے روشنی کا سِرا لوں گی میں
اور اندھیرے میں رستا بنا لوں گی میں
۔۔۔۔۔۔
شرطیں تھیں اِنجذاب کی اِتنی کڑی کہ بس
ہر عکس آئنے سے ہی ٹکرا کے رہ گیـــا
۔۔۔۔۔۔۔
دیکھے ہوئے ہیں اُس نے بہت سے کِواڑ بند
لیـــــکِن ۔ ۔ ہمــــارا روٹھنا دیکھـــــا نہیں ہوا
۔۔۔۔۔۔۔
آپ تک جانے والے سبھی راستے
داخِــلی ہو گئے’ دیکھتے دیکھتے
۔۔۔۔۔۔۔۔
کب تک میں گھونسلے کے لیے سانپ سے لڑوں
سَـــــتّر برس کی میــرے پروں میں تـــــکان ہے
۔۔۔۔۔
خــواب میں تجھ کو مَحبّت کی بشارت ہو گی
یہ صلہ بھی ہے’ بَہ یک وقت سزا بھی تیری
۔۔۔۔۔۔
غبــار ِ ذات بیٹھے گا کوئی دن
گِری ہے آخِری دیوار تجھ میں
۔۔۔۔۔۔
ہمیں کُھلے بازار یہ اعتراف کرنے میں کوئی باق نہیں کہ نیناؔ عادل عصر ِ موجود کی معتبر شاعرات میں سند ِ اعتبار رکھنے والی منفرد شاعرہ ہیں ۔ یقیناً ان کا تخلیقی اَعجاز سنجیدگانِ حرف کی توجّہات کا مرکز رہے گا ۔
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
پـرویـز سـاحِـرؔ ( ایبٹ آباد ‘ پاکــ ســتان )
مرقُـومہ سَــترا فــــروری ‘ دو ہزار بیس